MIRRA - MIRRA-UNICEF project/Sanitation units rehabilitation and maintenance were completed in Rihab Schools, Mafraq

28/08/2019

MIRRA-UNICEF project updates/

Completing the rehabilitation and maintenance of sanitation units from inside and outside at Rehab Elementary School for Boys, Abdullah Bin Al-Zubair School and Rihab Agricultural Secondary School for Girls. Which includes the maintenance of interior lighting, reopening of sewers, maintenance of wash sinks , tiling of damaged parts, painting of roof and building from outside. In order to provide a clean healthy environment for school students.

These works are part of MIRRA-UNICEF project “Decentralized wastewater treatment and reuse in institutions”. This project is working to close that gap by targeting three schools within the Rihab district in Mafraq Governorate. With a population of 23,874 consisting of nearly 3000 Syrians, the rural district has no sewer network, instead relying on the a cesspit to dispose waste water. Agriculture in Irhab relies on a piped water network that is meant for domestic use and water trucks, in addition to privately-owned wells.



/تحديثات مشروع ميرا واليونسيف

اتمام العمل في اعادة تاهيل و صيانة المرافق الصحية من الداخل و الخارج، في مدرسة رحاب الاساسية للبنين و مدرسة عبدالله بن الزبير ,ومدرسة رحاب الثانوية للبنات. والتي تشمل صيانة الإضاءة الداخلية ، وإعادة فتح المجاري ، وصيانة أحواض الغسيل ، وتبديل الأجزاء التالفة ، وطلاء السقف والمبنى من الخارج. وذلك لتوفير بيئة صحية نظيفة لطلاب المدارس و المعلمين.

هذه الأعمال جزء من مشروع ميرا-يونسيف "المعالجة اللامركزية للمياه العادمة وإعادة استخدامها في المؤسسات"و  يعمل هذا المشروع على سد هذه الفجوة من خلال استهداف ثلاث مدارس في منطقة رحاب في محافظة المفرق. يبلغ عدد سكانها 23،874 نسمة و ما يقرب من 3000 سوري ، ولا يوجد في المنطقة الريفية شبكة صرف صحي ، بل تعتمد على الحفرالإمتصاصية للتخلص من المياه العادمة وتعتمد الزراعة في رحاب على شبكة انابيب المياه المخصصة للاستخدام المنزلي وتنكات المياه ، بالإضافة إلى الآبار المملوكة ملكية خاصة.